سبد خرید 0

انواع مختلف مواد کفپوش وینیل: کاشی، ورق وینیل، وینیل لوکس

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 2 آذر 1399 در ساعت 9 : 24 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 

کفپوش وینیل بیش از 100 سال است که در ابتدا برای جایگزینی مواد اصلی انعطاف پذیر مورد استفاده در کفپوش کف اتاق، اختراع شده است. در زیر در خصوص کفپوش وینیل  و انواع مختلف مواد آن می خوانید. 

کفپوش وینیل چیست

در دهه 1940، کفپوش وینیل برای مناطقی که مقاومت در برابر آب در آنها مهم بود بسیار محبوب شد. حمام و آشپزخانه همیشه مناطق اصلی استفاده از محصولات کفپوش وینیل بوده است. در حالی که کفپوش وینیل کاملاً در برابر شرایط این مکان ها تأثیرناپذیر نیست، اما در برابر آب بسیار مقاوم است و به راحتی تمیز و نگهداری می شود و این یک گزینه برای داشتن کفپوشی کم هزینه و کم دردسر است.

ترکیب کفپوش وینیل

کفپوش وینیل با معرفی PVC (پلی وینیل کلرید) که یک پلاستیک مصنوعی حاوی کربن، هیدروژن و کلر است، به یک ماده کفپوش کاملاً مناسب تبدیل شد. در کاشی های با ورق وینیل یا وینیل ورقه ای، مواد کفپوش در واقع یک محصول ترکیبی است؛ با یک لایه پی وی سی که به یک هسته الیافی پیوند خورده، با یک لایه طراحی چاپ شده و همچنین یک لایه سایشی سخت و شفاف که با آن پوشانده شده است. تمایز بین کیفیت بالا و کیفیت پایین محصول در ضخامت آنها و مقاومت لایه سایشی نهفته است.

کفپوش وینیل امروزه اشکال مختلفی دارد از جمله کفپوش ورق، کاشی کامپوزیت وینیل و محصول جدیدتر که معروف به کاشی وینیل لوکس یا تخته (معروف به LVT یا LVF) است. هر نوع کفپوش وینیلی را که انتخاب کنید، وینیل دارای چندین مزیت مشخص است:

    ماندگاری کفپوش وینیل کاملاً شگفت آور است، حتی اگر زیر پا کمی نرم باشد.

مقاومت کفپوش وینیل در برابر آب

 دلیل اصلی محبوبیت کفپوش وینیل در حمام ها و آشپزخانه ها مقاومت در برابر رطوبت و بخار است. آب تا حد زیادی قادر به نفوذ به سطح این ماده نیست تا بتواند به کفپوش آسیب برساند؛ اگرچه ممکن است در درزها کمی آسیب پذیر باشد.

    تعمیر و نگهداری و تمیز کردن کفپوش وینیل بسیار آسان است. در برابر کثیفی، لکه ها، خراش ها و سوراخ ها مقاوم است. البته اگر پایه های مبلمان سنگین با پد محافظ مجهز نشوند، سوراخ می شود. همچنین اگر در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرد ممکن است کمی زرد شود (اگرچه محصولات با کیفیت بالا از محافظ اشعه UV برخوردار هستند). توجه داشته باشید که فرش های پشت لاستیکی ممکن است باعث واکنش شیمیایی شوند که می تواند وینیل را لکه دار کند.

انواع کفپوش وینیل

در زیر به بررسی انواع کفپوش وینیل می پردازیم.

کاشی وینیل کامپوزیت

کاشی وینیل کامپوزیت (VCT) مخلوطی از سنگ آهک طبیعی پودر شده، مواد پرکننده، چسب های ترموپلاستیک و رنگدانه ها است. از ترکیب این مواد در ورق های جامد و سپس برش دادن آنها کاشی ساخته می شود. VCT به طور کلی برای محافظت از سطح متخلخل خود نیاز به پرداخت سطح دارد و بنابراین به اندازه وینیل ورقه ای که فقط به جارو کشیدن و پاک کردن معمولی نیاز دارد، از ماندگاری کمی برخوردار است. این اولین شکل کاملاً محبوب کفپوش وینیل بوده اما اکنون محبوبیت آن از وینیل ورقه ای یا وینیل لوکس بسیار کمتر است.

هزینه های بالای نگهداری باعث می شود که هزینه های آن در طول عمر و نصب VCT بیش از سایر اشکال کفپوش وینیل باشد و اگرچه VCT در رنگ ها و الگوهای متنوعی ارائه می شود، اما از لحاظ سطح بافت و قابلیت تطبیق با طراحی ها با انواع دیگر کفپوش وینیل مطابقت ندارد. تشکیل بسیاری از درزها بین کاشی ها به این معنی است که این کفپوش مانند ورق وینیل در برابر رطوبت مقاوم نخواهد بود. تراوش آب از طریق درزها می تواند باعث شل شدن لایه پایه شود.

کاشی وینیل معمولاً با یک چسب حوله ای یا یک چسب پوسته- چسب به زیر لایه می چسبد. این اقتصادی ترین شکل کفپوش وینیل است. نصب آن برای نصاب ها بسیار آسان است زیرا قطعات جداگانه بوده و بسیار کنترل پذیر هستند.

مواد کفپوش

ورق کفپوش وینیل

کفپوش ورق وینیل شامل یک ورق پیوسته از مواد پلیمری است که در عرض های حدود 6 تا 16 فوت تولید می شود. این ماده با یک لایه پی وی سی «فیلم» گرافیکی دیجیتال تولید می شود که به کفپوش الگو و رنگ می دهد. سپس به یک لایه پایه متشکل از مواد نمدی یا الیافی متصل می شود. بالای آن، یک لایه محافظ پوشش بیرونی برای محافظت از لایه PVC وجود دارد.

از آنجا که به صورت رول های بزرگ عرضه می شود، ورق وینیل آن درز کمی داشته و در دفع آب بسیار بهتر است. در پوشاندن فضا با مواد کفپوش کاملاً نفوذناپذیر، ممکن است اتاق های کوچک به هیچ وجه درز نداشته باشند.

روش های مختلفی برای نصب ورق وینیل وجود دارد؛ از جمله استفاده کامل از چسب، اتصال آن در محیط، یا حتی «شناور کردن» آن روی لایه زیرین. نصب ورق وینیل می تواند عملیاتی نسبتاً سخت باشد و بنابراین پروژه محبوبی برای نصب نیست.

کفپوش ورق وینیل به طور کلی کمی بیشتر از کاشی هزینه دارد. هنوز کاملاً محبوب است اما به تدریج با کفپوش لوکس وینیل (LVF) جایگزین می شود.

مواد کفپوش

6 نکته ای که باید قبل از تهیه کفپوش وینیل به آن ها توجه کنید

آیا می دانید همه وینیل ها در مقابل لکه مقاوم نیستند؟

در اینجا 6 نکته ای که باید قبل از تهیه کفپوش وینیل در نظر بگیرید آورده شده است.

  • قیمت کفپوش تنها یکی از ملاحظات است. هزینه برداشتن کفپوش قدیمی، نصب و زیرسازی می تواند زیاد باشد.
  • ضخامت کفپوش را متناسب با میزان رفت و آمد روی آن انتخاب کنید. هرچه لایه بالایی ضخیم تر باشد یعنی پوشش بهتری دارد.
  • وینیل برای اتاق هایی با فضای مرطوب مناسب است. حمام- آشپزخانه و زیرزمین
  • از یک نصاب حرفه ای برای نصب ورق های کفپوش وینیل استفاده کنید. کفپوش های به صورت کاشی و تخته برای نصب راحت تر هستند.
  • وینیل های با کیفیت پایین شکاف بر می دارند و تعمیر آنها سخت است.
  • فراموش نکنید ضمانت نامه محصول را مطالعه کنید.

کفپوش لوکس وینیل (LVF)

کفپوش لوکس وینیل (LVF) گاهی اوقات به عنوان کاشی وینیل لوکس (LVT) یا تخته وینیل لوکس (LFP) شناخته می شود که کفپوشی به صورت کاشی یا تخته های بلند می باشد. این ماده از مواد پایه سنگ آهک ساخته شده و با کامپوزیت های PVC مخلوط شده است. هیچ لایه ای از الیاف احساس نمی شود و این ماده در کل ضخامت خود به یک ماده جامد تبدیل شده است. اگرچه هنوز تا حدودی انعطاف پذیر است اما نسبت به کاشی ورق وینیل یا وینیل سفت و سخت تر است؛ کیفیتی که امکان نصب آن را با یک سیستم شیار و زبانه اصلاح شده فراهم می کند که به وسیله آن کاشی های جداگانه یا تخته بر روی هم «کلیک» می شوند. روی کامپوزیت، یک لایه فیلم گرافیکی دیجیتال وجود دارد که می تواند تقریباً هر نوع ظاهری را که با یک لایه سایشی بسیار سخت پوشیده شده ایجاد کند.

گرچه وینیل لوکس از بین سه نوع کفپوش وینیل گران ترین آنها است اما دوام طولانی مدت و نگهداری آسان آن می تواند آن را به گزینه ای مقرون به صرفه در طولانی مدت تبدیل کند. فرایند گرافیکی آن بسیار برتر از نوعی است که برای ورق وینیل استفاده می شود، به این معنی که این کفپوش می تواند به طور چشمگیری در تقلید از چوب، سنگ، سرامیک یا حتی فلز موثر باشد.

وینیل لوکس به اشکال مختلفی تولید می شود؛ از کاشی های مربعی به ابعاد تقریباً 1 1 1 فوت تا تخته های 5 فوت بلند که شبیه تخته های کف لمینت یا چوب است. به همین دلیل وینیل لوکس همراه با نفوذ ناپذیری در برابر آب به سرعت از ورقه های پلاستیکی سبقت می گیرد و به عنوان گزینه ای بهتر برای حمام، آشپزخانه و سایر مناطق مستعد رطوبت است. به عنوان مثال کفپوش لمینت پلاستیکی می تواند در طبقات پایین یا بتونی یک انتخاب سؤال برانگیز باشد در حالی که وینیل لوکس در این گونه مناطق بسیار خوب کار می کند. کاشی و تخته های لوکس وینیل بسیار آسان نصب می شوند و این ویژگی در کنار ظاهر و عملکرد برتر آن باعث می شود کفپوش وینیل لوکس به راحتی کفپوشی مورد نظر برای بسیاری از مکان های خانه شود.

مواد کفپوش

ملاحظات هزینه کفپوش وینیل

یکی دیگر از مزایای نهایی انتخاب بهترین وینیل برای کف حمام این است که می تواند کاملاً اقتصادی باشد. قیمت پایین وینیل ممکن است در هر فوت مربع حدود پنجاه سنت تا یک دلار باشد. با این حال، مواد وینیل ارزان قیمت به اندازه محصولات با کیفیت بالاتر، دارای دوام بیشتر، هزینه نگهداری کمتر و مقاومت در برابر لک و سایش نخواهند بود. وینیل گران قیمت، بادوام تر بوده و در هر فوت مربع از 2 تا 10 دلار نصب می شود. با نصب کفپوش توسط خودتان می توانید این هزینه را به نصف کاهش دهید.

فروشگاه مای دکوری فروشنده انواع کفپوش ، پارکت لمینت متناسب با سلیقه شما می باشد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()